Mâini de poker – explicatia formatiilor de carti si ce reprezinta fiecare

Pe site-urile de poker vei gasi multe variante de poker, iar unele dintre ele folosesc reguli diferite pentru a stabili o ierarhie a mâinilor de poker. Hold’em, Omaha, Seven Card Stud şi Five Card Draw folosesc ierarhia tradiţională de tip ‘high’. Omaha Hi/Lo, Razz şi Stud Hi/Lo folosesc ierarhia ‘Ace to Five’ (‘California’) pentru a clasifica mâinile low. 2-7 Single Draw şi 2-7 Triple Draw folosesc ierarhia ‘Deuce to Seven’ lowball (‘Kansas City’) pentru a clasifica mâinile low.

In acest articol noi vom vorbi doar despre ierarhia Poker Hold’em. Îţi cunoşti jocul? Joacă jocul nostru interactiv din subsolul acestei pagini.

Chintă de culoare: cinci cărţi în ordine numerică, toate de aceeaşi culoare.

Chintă

În caz de egalitate: chinta de culoarea care are cartea maximă mai mare câştigă întregul pot.

Cea mai bună chintă de culoare poartă denumirea de chintă roială şi este alcătuită dintr-un as, un popă, o damă, un valet şi un decar de aceeaşi culoare. O chintă roială este o mână imbatabilă.

Careu: patru cărţi având acelaşi rang şi o a cincea carte adiţională sau ‘kicker’.

Careu

În caz de egalitate: careul mai mare câştigă întregul pot. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune, dacă doi sau mai mulţi jucători au acelaşi careu, a cincea carte, care poartă denumirea de ‘kicker’, determină câştigătorul potului – jucătorul cu kicker-ul cel mai mare ia întregul pot.

Full: trei cărţi de acelaşi rang şi două cărţi având alt rang, dar egale între ele.

Full

În caz de egalitate: mâna având cele trei cărţi egale de rang mai mare câştigă potul. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune, dacă doi sau mai mulţi jucători au full folosind aceleaşi trei cărţi de rang mare, câştigătorul este cel care are celelalte două cărţi mai mari.

Culoare: cinci cărţi de aceeaşi culoare.

Culoare

În caz de egalitate: jucătorul care are cartea maximă mai mare câştigă. În cazul în care cartea maximă are acelaşi rang pentru mai mulţi jucători, următoarea carte după cartea maximă ca rang se ia în considerare pentru a determina câştigătorul şi aşa mai departe. Dacă toate cele cinci cărţi sunt egale, potul se va împărţi în mod egal între jucătorii respectivi. Culoarea în sine a mâinii (inimă roşie, caro etc.) nu este folosită niciodată pentru departajare în poker.

Chintă: o secvenţă de cinci cărţi consecutive.

Chintă

În caz de egalitate: chinta care are cartea maximă mai mare câştigă întregul pot.

Notă: Asul poate fi folosit atât la capătul superior al unei chinte (10-J-Q-K-A), cât şi la capătul inferior (A-2-3-4-5), fiind singura carte care poate fi folosită în acest mod. A,K,Q,J,T este cea mai mare chintă posibilă (As high) în timp ce 5,4,3,2,A este cea mai mică chintă posibilă (5 high).

Trei de-un fel: trei cărţi având acelaşi rang, alături de alte două cărţi de ranguri diferite.

Trei de-un fel

În caz de egalitate: mâna având cele trei cărţi de acelaşi rang mai mari câştigă întregul pot. În cazul jocurilor în care se folosesc cărţi comune, dacă doi jucători au acelaşi rang pentru cele trei cărţi, cea mai mare carte dintre celelalte două se foloseşte pentru a determina câştigătorul, iar în cazul în care şi această carte este identică, se foloseşte şi a cincea carte.

Două perechi: două cărţi având acelaşi rang, alte două cărţi având acelaşi rang (dar diferit de rangul primelor două cărţi) şi o a cincea carte de rang diferit.

Două perechi

În caz de egalitate: jucătorul cu perechea cea mai mare câştigă. Dacă jucătorii au perechea mai mare identică, atunci a doua pereche se foloseşte pentru a determina câştigătorul. Dacă jucătorii au cele două perechi identice, a cincea carte se foloseşte pentru a determina cine câştigă potul.

O pereche: două cărţi având acelaşi rang, alături de alte trei cărţi de ranguri diferite.

O pereche

În caz de egalitate: jucătorul cu perechea cea mai mare câştigă. Dacă jucătorii au aceeaşi pereche, cea mai mare dintre celelalte cărţi se foloseşte pentru a determina câştigătorul şi aşa mai departe.

Carte mare: orice mână care nu intră în niciuna dintre categoriile de mai sus.

Carte mare

În caz de egalitate: în cazul în care cartea maximă are acelaşi rang pentru mai mulţi jucători, următoarea carte după cartea maximă ca rang se ia în considerare pentru a determina câştigătorul şi aşa mai departe.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECOMANDATE
5,0 rating
Super BONUS la inregistrare: 50 lei + 30 rotiri gratuite. Trebuie doar sa te inregistrezi si sa iti verifici contul.
4,8 rating
Bonus inregistrare: 100% pana la 999 RON + 30 de runde gratuite la Slotul Wild Blood! Inregistreaza-te acum si primeste bonusul!
4,8 rating
Primele 3 depozite iti aduc bonus de pana la 500 lei. Bucură-te de noul tău cont de pariuri online cu bonusul uriaș care te așteaptă!
4,3 rating
Primeste bonusul de pana la 2000lei la primele depuneri dupa inregistrare - nu rata acest bonus!
4,0 rating
Aici poti paria fara nici un risc primul pariu de pana la 250 lei. Primesti bani inapoi daca pierzi pariul